Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 24.07.2014, 20:37 
Avatar użytkownika

Dołączył: 15.10.2013
Posty: 402
Lokalizacja: Kutno
Nr klubowicza: 368
Witam.
W serwisie stwierdzono niewydajną chłodnicę egr i zakwalifikowano ją do wymiany( przebieg 85000 km). Zabieg taki trochę kosztuje. Czy któryś z kolegów miał podobny problem i czy istnieje sposób na mniej kosztowne pozbycie się problemu oraz kto może to dobrze zrobić?




_________________

993 cabrio
968 cabrio
911 sc (weissach edition)
991 Carrera 4S
Cayenne (ostatnie V8 diesla)
Były:
Cayenne IID, Carrera 4 997 lift. ,Cayenne S x 2, Carrera S 997, Carrera 4 996


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 24.07.2014, 22:38 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
Który rok Cayenna?
Chlodnice mozna zdemontować i spróbować wyczyścić - chociaż nowa nie jest jakos porażająco droga. (troszke ponad 300E)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.07.2014, 12:27 
Avatar użytkownika

Dołączył: 15.10.2013
Posty: 402
Lokalizacja: Kutno
Nr klubowicza: 368
Cayenne z 2010 roku.
W serwisie chcą 6500zł.
Znacie może jakiś warsztat który ma trochę doświadczenia z tymi silnikami który mógłby wyczyścić lub założyć nową chłodnicę za jakieś rozsądne pieniądze?




_________________

993 cabrio
968 cabrio
911 sc (weissach edition)
991 Carrera 4S
Cayenne (ostatnie V8 diesla)
Były:
Cayenne IID, Carrera 4 997 lift. ,Cayenne S x 2, Carrera S 997, Carrera 4 996


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.07.2014, 19:01 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
Tak jak pisalem - nowa chlodnica (razem z nowym termostatem) troche ponad 300E. Moze coś jeszcze jest do wymiany? Masz jakąś oferte? No chyba, ze reszta kwoty to robocizna a w niej jest wyjecie silnika... Nie wiem jaki tam jest dostep i ile trzeba rozebrać, zeby ją wydostać bo po prostu jeszcze jej nie wymieniałem, ale sądze, ze da się to zrobić w rozsądniejszych pieniądzach.

EDIT:
Poszperałem trochę i nie wyglada na to, ze trzeba by wyjmować silnik a jedynie trochę osprzętu silnika i dolot.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 27.07.2014, 20:43 
Avatar użytkownika

Dołączył: 15.10.2013
Posty: 402
Lokalizacja: Kutno
Nr klubowicza: 368
Dzięki za informacje.
Przepraszam ,że odpowiadam z opóźnieniem ale jestem na urlopie i nie zawsze mam dostęp do internetu.
Na pisemną ofertę z serwisu czekam. Z tego co mi mówili to połowa tej kwoty to robocizna a reszta to chłodnica z zaworem egr ( podobno nie ma osobno) i uszczelki, oringi itp.
Ponawiam prośbę o wskazanie warsztatu który ma trochę doświadczenia w tym temacie i zrobi to w rozsądnych pieniądzach.




_________________

993 cabrio
968 cabrio
911 sc (weissach edition)
991 Carrera 4S
Cayenne (ostatnie V8 diesla)
Były:
Cayenne IID, Carrera 4 997 lift. ,Cayenne S x 2, Carrera S 997, Carrera 4 996


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 27.07.2014, 21:48 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
Chlodnica z termostatem jest osobno (ok325E), podstawa z zaworkiem podcisnieniowym również jest osobno (ok 130E) jak równiez zawór egr wystepuje osobno i kosztuje ok 252E. Wszystkie poszczególne elementy są rozbieralne i mozna je kupic.
Nie wiem kto Ci powiedział ze jest to wszystko razem - no chyba ze chca wszystko razem wymienic to oczywiscie wyjdzie ok 707 Euro + koszt uszczelek czyli razem niewiele ponad 3000PLN.
Ale to wymiana wszystkiego na slepo bez wzgledu na koszta i bez znalezienia przyczyny czyli dzialanie asekuracyjne.
Dotyczy to jak mówie Cayenne II gen czyli do roku 2010.
2011 rok wzwyż ma już chlodnice zintegrowaną z zaworem i nie wiem czy dobrze sie dogadujemy - masz bude 2007-2010 czyli 2 gen jak napisaleś czy 2011 wzwyż bo to wtedy juz 3 gen i egr zupelnie inny.
Moze podaj kod silnika?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 28.07.2014, 20:54 
Avatar użytkownika

Dołączył: 15.10.2013
Posty: 402
Lokalizacja: Kutno
Nr klubowicza: 368
No tak ,Cayenne II jest z końca 2010 roku model 2011. To jest taki sam jaki był produkowany do czerwca 2014.
Czy ceny części które podajesz są z serwisu czy z innego źródła?




_________________

993 cabrio
968 cabrio
911 sc (weissach edition)
991 Carrera 4S
Cayenne (ostatnie V8 diesla)
Były:
Cayenne IID, Carrera 4 997 lift. ,Cayenne S x 2, Carrera S 997, Carrera 4 996


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 29.07.2014, 22:57 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
Witam - ceny czesci z serwisu.
W przypadku Cayenna z 2011roku (kod silnika M05.9E) chłodnica jest juz inna.
Jest zintegrowana z zaworkiem podcisnieniowym (koszt ok 683Euro + ewentualnie termostat 32 Euro).
Dodatkowo jest jeszcze drugi zawór Egr ktory wystepuje osobno i kosztuje ok 292 Euro - jak sądze tego nie uwzględniali w kosztorysie.
Doliczyć nalezy drobny koszt uszczelek których tu nie uwzgledniałem.
Ceny są szacunowe a nie dokładne.
Jak sądze chłodnice da się wyczyścic i uniknąć kosztownej wymiany - ale to da się stwierdzić dopiero po rozebraniu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.08.2014, 12:46 

Dołączył: 28.05.2013
Posty: 5
Kurcze, to jest jakaś wada tych silników 3,0 tdi. Ja miełem to samo w audi A4 (B8) z 2008r. Przy przebiegu około 70tyś. km zaczęły się ubytki płynu chłodzącego. Na szczęście u mnie było to jeszcze na gwarancji i wymienili mi tą chłodnicę w ASO za darmo. Ale samochód był 3 dni na serwisie.

To samo później miał znajomy w audi Q7 z tym silnikiem.

To mnie wyleczyło z diesli.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum