Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.10.2014, 20:32 

Dołączył: 16.10.2014
Posty: 36
Qbak napisał(a):
Nie będę zgadywał czy to przez olej czy inne były przyczyny tego, że silnik
jest uszkodzony, ale w życiu bym nie wlał 5W30 do Porsche. Ostatnio wlewałem
go do mojej dziewczyny Opla w dieslu... i do tego silnika jest ten olej stworzony.
Moja prywatna skromna opinia.


A co? 5w40, 0w40?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.10.2014, 20:49 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5053
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Temat oleju to temat rzeka, każdy napisze coś innego. Każdy ma inną
ulubioną markę. Oczywiście nie mówimy o olejach do jeżdżenia po torze.
My lejemy 5W50 oczywiście Mobila.
Serwis leje 0W40, bo takie są zalecenia Porsche.
Nie będę polemizował które lepszy, ale na pewno nie wlewałbym 5W30.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.10.2014, 9:37 

Dołączył: 18.01.2012
Posty: 1624
Lepkość zalecana przez producenta to 5W40. Klasa jakości też jest precyzyjnie podana przez tegoż producenta. Można lać to co zaleca producent, albo coś lepszego - wyższej jakości - nigdy odwrotnie.
Oczywiście to nie zarzut do Ciebie, używając go przez miesiąc raczej miałeś mizerny wpływ na to co się stało… Współczuję.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.10.2014, 9:43 

Dołączył: 22.04.2014
Posty: 7
To jaki olej Panowie preferujecie - czy ktoś z Was ma pozytywne doświadczenia z konkretnym olejem przez dłuższy okres czasu?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.10.2014, 9:53 

Dołączył: 18.01.2012
Posty: 1624
Bardzo dużo samochodów było zalewanych Mobilem (przez wiele lat Porsche miało podpisaną umowę marketingową z tym producentem). W związku z tym wielu użytkowników stosowało i nadal stosuje właśnie Mobila. Ja go nie lubię, uważam jest kilka lepszych brandów na rynku.
Teraz Porsche "kocha się" z Castrolem… Za jakiś czas pewnie znajdziesz opinie, że najlepszy jest Castrol. Osobiście bardzo go lubię (stosowałem od kilkunastu lat w innych pojazdach sprawdził się wyśmienicie).
Jednak dziś świat wygląda trochę inaczej, wszystko to marketing, cięcie kosztów, maksymalizacja zysków, globalizacja (nasze rafinerie rozlewają Mobila i Castrola), oraz kradzieże (coraz częściej można natrafić na podróbki najbardziej popularnych olejów) w związku z tym poszukałem czegoś innego, bardziej niszowego i wlałem Motul 8100 X-clean 5W40.
Póki co silnik (3,2 S z 2003 r.) chodzi jak zegarek. I niech tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.10.2014, 9:59 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9164
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Nie wydaje mi się, by Castrol i Mobil były rozlewane w Polsce. A nawet gdyby tak było, czy to musi oznaczać, że są złe? Bardziej bałbym się podróbek, ale to łatwo rozwiązać kupując w pewnym źródle. No i muszę Cię zmartwić - Twój Motul też jest coraz chętniej podrabiany :)




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.10.2014, 11:52 

Dołączył: 16.10.2014
Posty: 36
Proponuję zastsowoać Millersa XF LL 5W40 lub lepiej EE LL 5W40 i zapomnicie o problemach z olejem i podrabianiem. Jeżdżę na Millersie w obu moich autach i raczej nie mam zamiaru zmieniać na inny.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.10.2014, 14:18 

Dołączył: 7.07.2009
Posty: 423
Osobiscie leje Mobil, ale moja opinia jest taka, ze przy dzisiejszej technologii dla aut uzywanych w wiekszosci do zwyklej jazdy (nawet jesli jest to ostra jazda), przy regularnej zmianie, np. przynajmniej raz w roku lub co kazde max. 5000 km, jesli uzyjesz olej z "gornej" polki (Mobil, Castrol, Total etc.) jesli jest oryginalny i w okreslonej lepkosci (np. 5W-40/50, 0W-40) nic nie ma prawa sie z silnikiem stac za co odpowiedzialny bylby olej. Przy jezdzie bardziej wyczynowej, na torze, jesli wymiana oleju bylaby co 500-700 km, tez powinno byc ok z takim samym "ulicznym" olejem...

A propos "approved oils", czy jest bardziej biezaca lista niz ta?
http://www.pedrosgarage.com/Site_3/Pors ... _Oils.html


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum