Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 20.10.2014, 13:23 

Dołączył: 16.10.2014
Posty: 36
Panowie,

jako nieopierzonego w temacie Porsche kurczaka uświadomcie mnie jak wygląda kwestia utrzymania 996 z silnikiem 3.4 :?: Nie pytam o spalanie, ale o ceny części eksploatacyjnych, rzeczy które lubią sie popsuć itp.

Dodam od siebie, że miałem kilka mocnych aut ( m.in. RS4, Evo ), więc co nie co liznąłem, ale czy rzeczywiście mit że Porsche w utrzymaniu jest droższe niż cokolwiek innego to prawda?

Acha, auto nie będzie upalane, potrzebuję go na dojazdy do pracy i wożenie syna do szkoły :P No może czasem wieczorkiem gdzieś na S8 pocisnę... :wink:

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.10.2014, 13:55 
Członek Honorowy

Dołączył: 9.03.2007
Posty: 937
Częsci do tego modelu jest bardzo duzo i nie sa drogie. Z silnikami jednak róznie bywa raz lepiej raz gorzej. Maja wiele wad wieku młodzieńczego jako pierwsze chłodzone Ciecza. Maiałem w rekach silniki z peknietymi blokami i innymi ciekawymi sprawkami. Wiele osób na forum ma takie auta wiec moze niech lepiej sie wypowidza jak im to wychodzi na codzień. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.10.2014, 13:58 

Dołączył: 28.12.2011
Posty: 747
Cześć-ja mogę się podzielić moimi doświadczeniami z użytkowania 997 a te zakładam mogą być zbliżone. I tak z rzeczy, które ja robiłem:
Klocki przód 460 zł
Klocki tył 470 zł
Tarcza hamulcowa tył 540 zł x 2
Tarcza hamulcowa przód 600 zł x 2
Czujniki klocków hamulcowych 2 x 87 zł
Filtr powietrza 158 zł
Filtr kabinowy 165 zł
Filtr oleju 70 zł
Olej silnikowy 8 l x 63 zł
Miska olejowa skrzyni 749 zł
Uszczelka 91 zł
Olej do skrzyni biegów 5l x 57 zł
Olej przekładniowy 1,5l x 43 zł
Akumulator 490 zł
Silniczek wycieraczek używany 250 zł
Pompa wody 400 zł

Zamówiłem nowe opony na tył 295/30/19 Nokian ok 1000 zł opona-przód tańsze.

Kopiłem też 2 letnie na tył bo mimo, że były ok to miały już swoje lata i nie przeszły do przedłużonej gwarancji


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.10.2014, 14:09 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9164
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Tarcze i klocki niedawno zmieniałem - zależy oczywiście od producenta, ale można z zestawem do normalnej jazdy zmieścić się w okolicach 2k zł




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.10.2014, 15:31 

Dołączył: 13.02.2012
Posty: 1300
Nr klubowicza: 304
Koszty są znośne. Z tego co pamiętam.
-klocki, tarcze x4 to około 2000zł
-łącznik stabilizatora -90zł
-przepływomierz-600zł
-jakiś wahacz-180zł
-drążek kierowniczy-100zł
-końcówka kierownicza-190zł
-zbiorniczek płynu chłodniczego-niestety 950zł.




_________________

Andrzej
911


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.10.2014, 16:37 

Dołączył: 16.10.2014
Posty: 36
Dzięki, widzę że rzeczywiście nie ma tragedii. A co się lubi sypnąć :?: Zakładając oczywiście, że auto eksploatowane zgodnie z przeznaczeniem. Tzn. na co się szykować ew po zakupie :?:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.10.2014, 22:26 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1565
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
designer napisał(a):
Dzięki, widzę że rzeczywiście nie ma tragedii. A co się lubi sypnąć :?: Zakładając oczywiście, że auto eksploatowane zgodnie z przeznaczeniem. Tzn. na co się szykować ew po zakupie :?:


Sypnąć to się niestety lubi silnik...
Jeśli szukać 996 to zdecydowanie lepiej 3.6. Unikać pierwszych roczników 3.4. Pilnować poziomu oleju (i to dobrego oleju)!!! Ma być w górnych rejestrach. Nie szaleć dużo po torach na semislicku :twisted:

Cała reszta to pikuś - ja ostatnio m.in. wymieniłem 8 wahaczy, drążki z końcówkami, zrobiłem sprzęgło, klocki - ceny absolutnie do przełknięcia - porównywalne z autami klasy średniej. Tych aut wyprodukowano stosunkowo dużo więc jest w miarę dobre dojście do używek.
Spory koszt to opony (wypada jeździć na takich z górnej półki) no i ... paliwo (w trasie ok 11, w mieście min 15).
No i jak zawsze wystrzegać się aut powypadkowych.




_________________

Piotrek
944 '86 3.0 wydmucha
996.2 C4 cabrio '02
997 TT '06
Cayenne Diesel S '14
Macan GTS '16

ex: 944 S2 '89


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.10.2014, 11:06 

Dołączył: 16.10.2014
Posty: 36
piterson napisał(a):
designer napisał(a):
Dzięki, widzę że rzeczywiście nie ma tragedii. A co się lubi sypnąć :?: Zakładając oczywiście, że auto eksploatowane zgodnie z przeznaczeniem. Tzn. na co się szykować ew po zakupie :?:


Sypnąć to się niestety lubi silnik...
Jeśli szukać 996 to zdecydowanie lepiej 3.6. Unikać pierwszych roczników 3.4.


No właśnie, bo czytam inne fora i znalazłem coś takiego:

Cytuj:
To 3.4l naprawdę jest tykającą bombą i auta z tym silnikiem nie kupiłbym za żadne pieniądze


Może ktoś to rozwinąć? Czy naprawdę 3.4L nawet z 2000 czy 2001 to taki fuck up? No i przede wszystkim czy jest metoda na sprawdzenie przed kupnem w jakim stanie jest motor?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.10.2014, 11:56 

Dołączył: 19.10.2007
Posty: 405
Te silniki 3,4 nie są takie złe.... Ja użytkowałem przez 3lata 996 właśnie z silnikiem 3,4 (300KM) 1999r. dodatkowo strzelałem z Nitro na :D na początku było to 100KM, później już na dyszach 120KM Jedyny minus tego silnika to niestety właśnie brak mocy i niutonów..... :roll: Ale w sumie ile człowiek by nie miał tych PS-ów i niutonów to zawsze mało i mało.... :cry:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.10.2014, 12:38 

Dołączył: 23.03.2007
Posty: 469
Ja autem z takim silnikiem jeżdże od 6 lat / cały czas tym samym/ . W ubiegłym roku przy przebiegu 193 tkm robiłem rozrzad. Fakt , ze nie jeżdże po torze ale jednak systematycznie daję mu w palnik. Wydaje mi sie , ze na te silniki narzekają przede wszystkim ci którzy ich nie mają i ci którzy maja z nimi problem z własnej winy - nieodpowiedni olej oraz niski jego stan szcególnie podczas jazd torowych. W/g zamieszczonego kiedyś przeze mnie artykułu problemy z silnikiem ma ok. 5% posiadaczy auta z 3,4.
Chcesz sprawdzic silnik jedz na przeglad ew. pomiar cisnienia sprezania.

Pozdr
Wojtek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.10.2014, 12:42 

Dołączył: 16.10.2014
Posty: 36
logos napisał(a):
Ja autem z takim silnikiem jeżdże od 6 lat / cały czas tym samym/ . W ubiegłym roku przy przebiegu 193 tkm robiłem rozrzad. Fakt , ze nie jeżdże po torze ale jednak systematycznie daję mu w palnik. Wydaje mi sie , ze na te silniki narzekają przede wszystkim ci którzy ich nie mają i ci którzy maja z nimi problem z własnej winy - nieodpowiedni olej oraz niski jego stan szcególnie podczas jazd torowych. W/g zamieszczonego kiedyś przeze mnie artykułu problemy z silnikiem ma ok. 5% posiadaczy auta z 3,4.
Chcesz sprawdzic silnik jedz na przeglad ew. pomiar cisnienia sprezania.

Pozdr
Wojtek


Panowie, dziękuje, pojawiło się zatem światełko w tunelu :wink: Ja raczej też nie będę upalał na torze.

logos, a masz może link do tego artykułu?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.10.2014, 12:54 

Dołączył: 28.12.2011
Posty: 747
Przeglądałem ostatnio rennlist i zernkąłem na sondę dotyczącą usterek łożyska IMS w modelu 997: http://rennlist.com/forums/997-forum/62 ... -mode.html
i jak widzicie jedynie 6% osób wspominało o swoich problemach z IMS-a w USA był to tak rozdmuchany temat, ze ludzie mocno panikowali...

Ale wracając do 996-to oczywiste, ze częściej piszą ci którzy maja jakieś problemy-bo poszukują pomocy i korzystnych rozwiązań swojego problemu. Ale też jak przedmówcy wspominają-zadbane auto odwdzięczy się bezproblemową (lub mało problemową) eksploatacja.
Przyznaje się, ze nigdy nie interesowałem się modelem 996 jakoś dogłębniej ale przed zakupem 997 dość dużo (2 lata) szperałem i szukałem wiec tych opinii chcąc niechcac nieco się w oczy rzuciło i często wydaje mi się, ze nico na wyrost pewne opinie się publikuje.
Na pewno jak w przypadku każdego używanego auta zalecana jest wyjątkową ostrożność-ale są możliwości sprawdzenia auta pod niemal każdym katem wiec jeżeli ktoś poważnie myli o wydaniu 60-100k to 500-800 pln na przegląd nie powinno go przerażać...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.10.2014, 12:59 

Dołączył: 23.03.2007
Posty: 469
artykuł


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.10.2014, 13:00 

Dołączył: 16.10.2014
Posty: 36
Dziękuję za info, Czy pomiar ciśnienie sprężania jest jakoś skomplikowany ze względu na silnik typu boxer i umieszczenie go z tyłu, czy dobry warsztat dysponujący odpowiednim sprzętem powinien sobie z tym poradzić? Przegląd przedzakupowy tylko w ASO czy raczej poza? Z róznymi markami różnie to bywa... :wink:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.10.2014, 13:02 

Dołączył: 16.10.2014
Posty: 36
logos napisał(a):
artykuł


Linka brak :cry:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.10.2014, 13:04 

Dołączył: 23.03.2007
Posty: 469
chyba nie chce się załaczć ;-(


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.10.2014, 13:09 

Dołączył: 13.02.2012
Posty: 1300
Nr klubowicza: 304
Co do 3,4, wydaje mi się że więcej pada 3,8 z 997 przedliftowych i tyle samo 3,6 co 3,4 a wydaje mi się że 3,4 jest więcej jak 3,6 w 996. A najważniejsza kwestia to jak pisaliście poziom, parametry i okresy wymiany oleju, ale też NIE DAWAĆ W PALNIK NA ZIMNYM SILNIKU, a po ostrzejszej jeżdzie dać mu sobie chwilę popracować na wolnych obrotach. Mój w tym sezonie wytrzymał 9 imprez PCP i Classicauto, zrobiłem 10 tys km i na razie daje rade. Choć ostatnio troszkę mnie przestraszył, bo prawdopodobnie jakiś napinacz rozrządu trochę pohałasował, a przez to pisanie jaki to zły silnik już wyobrażałem sobie najgorsze, na szczęście jest jak najbardziej O.K. Mam nawet wrażenie że pracuje ciszej i równiej niż nie jeden 3,6 i 3,8.




_________________

Andrzej
911


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.10.2014, 13:29 

Dołączył: 28.12.2011
Posty: 747
designer napisał(a):
Dziękuję za info, Czy pomiar ciśnienie sprężania jest jakoś skomplikowany ze względu na silnik typu boxer i umieszczenie go z tyłu, czy dobry warsztat dysponujący odpowiednim sprzętem powinien sobie z tym poradzić? Przegląd przedzakupowy tylko w ASO czy raczej poza? Z róznymi markami różnie to bywa... :wink:


Przegląd możesz zrobic i u Rafała Duszy i w Trójmieście u Irka na Osowej-oni obaj mają kamerkę, którą można sprawdzić gładzie tulei itp. aaa na pewno w Porschepana też-także takich miejsc godnych polecenia poza ASO znajdziesz kilka


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.10.2014, 13:44 

Dołączył: 28.12.2011
Posty: 747
Andruszka napisał(a):
Mam nawet wrażenie że pracuje ciszej i równiej niż nie jeden 3,6 i 3,8.

A na jakim oleju jeździsz?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.10.2014, 14:44 

Dołączył: 23.03.2007
Posty: 469
Masz info na PW. Sprawdzenie cisnienie sprężania to nie operacja na 15 minut. Niech sie wypowie ktoś kto robił w 3,4.

Pozdr
WK


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum